Consumenteninformatie
Voor de sluiting van de overeenkomst aan de consument verstrekte informatie:
- De vennootschap die de e-shop Sanasport exploiteert is AVORI s.r.o., met maatschappelijke zetel te Údolní 27, Brno 602 00, ID nr. 29184673, ingeschreven bij de regionale rechtbank te Brno onder dossiernummer C 63946.
- Andere contactgegevens zijn info@snsp.nl
- aangeboden goederen zijn alle goederen die worden gepresenteerd op de website Sanasport, de beschrijving van de specifieke goederen is direct bij de goederen gevoegd.
- De prijs van de goederen wordt altijd per artikel aangegeven, inclusief BTW.
Betalingsmethoden
Betaling vooraf door overschrijving op onderstaande rekening, online creditcard, GoPay. De kosten van de betaalwijze zijn inbegrepen in de verzendkosten.
Bankrekening
Ostsächsische Sparkasse Dresden (OSD)
IBAN: DE97 8505 0300 0221 2054 03
SWIFT: OSDDDE81XXX
Wijze van levering
Koeriersdienst (DHL, DPD, GLS), NL Post. Na verzending vanuit het magazijn wordt binnen 48 uur contact opgenomen met het verzendbedrijf met de eerste leveringspoging.
Leveringsdatum
De leveringsdatum wordt voor elk afzonderlijk artikel weergegeven (na het invoeren van de maat indien er maten beschikbaar zijn) voordat het aan het winkelmandje wordt toegevoegd en wordt ook vermeld in de orderbevestiging die per e-mail wordt verzonden. De opgegeven levertijd van de goederen is alleen geldig als er een onmiddellijke betaling bij de bestelling is (bijv. online creditcard, GoPay). In geval van een betaling die niet onmiddellijk bij de bestelling plaatsvindt (bv. vooruitbetaling per bankoverschrijving), wordt de leveringstermijn verlengd met de tijd die de verkoper op de betaling van de goederen wacht. Indien meerdere artikelen worden besteld en de levertijd varieert, dan wordt de uiteindelijke levertijd van het bestelde artikel bepaald door het artikel met de langste levertijd.
Leveringskosten
- DHL verzendkosten zijn 4,99€
- DPD verzendkosten zijn 4.99€
- De prijs voor GLS verzending is 4.99€
- De prijs voor NL Post verzending is 5.99€
- 0€ - verzendkosten voor bestellingen boven 100 € (GLS)
Gegevens over rechten uit hoofde van gebrekkige nakoming alsmede rechten uit hoofde van garantie en andere voorwaarden voor de uitoefening van deze rechten
- De koper is verplicht de verkoper van het optreden van een gebrek in kennis te stellen onmiddellijk nadat de koper van het gebrek kennis heeft gekregen of had kunnen krijgen. De koper heeft geen rechten aan de gebrekkige prestatie indien het een gebrek betreft dat hij bij het sluiten van de overeenkomst reeds bij het betrachten van normale zorgvuldigheid had moeten kennen.
- De goederen zijn gegarandeerd voor een periode van 2 jaar. Gebreken veroorzaakt door normale slijtage of oneigenlijk gebruik kunnen niet worden geclaimd. In geval van een claim geeft de verkoper een schriftelijke bevestiging (klachtenprotocol) met vermelding van de datum van ontvangst van de claim, de inhoud en de gevraagde wijze van afwikkeling (de gevraagde claim).
- Als het gebrek herstelbaar is, kan de koper ofwel herstel of aanvulling van het ontbrekende eisen, ofwel een redelijke korting op de prijs. Indien het gebrek niet kan worden verholpen en het voorwerp daardoor niet naar behoren kan worden gebruikt, kan de koper zich uit de overeenkomst terugtrekken of een redelijke korting op de prijs eisen.
- De koper kan zich niet uit de overeenkomst terugtrekken of een nieuwe zaak verlangen indien hij de zaak niet kan terugzenden in de staat waarin hij deze heeft ontvangen. Dit geldt niet indien de toestand is gewijzigd als gevolg van een inspectie met het oog op de ontdekking van een gebrek aan de zaak, indien de koper de zaak heeft gebruikt voordat het gebrek werd ontdekt, indien de koper niet door een handeling of verzuim de onmogelijkheid heeft veroorzaakt om de zaak in ongewijzigde staat terug te zenden, indien de koper de zaak heeft verkocht voordat het gebrek werd ontdekt, indien de koper de zaak heeft verbruikt of indien de koper de zaak tijdens normaal gebruik heeft gewijzigd; indien dit slechts gedeeltelijk is gebeurd, geeft de koper aan de verkoper terug wat hij nog kan teruggeven en vergoedt hij de verkoper in de mate waarin hij van het gebruik van de zaak heeft geprofiteerd.
- De garantie gaat in op de datum van ontvangst van het product door de koper. De verkoper is aansprakelijk voor gebreken aan het product die aanwezig zijn wanneer de koper het product in ontvangst neemt of die zich tijdens de garantieperiode voordoen. Het geldt niet voor gebreken die het gevolg zijn van onzorgvuldig of onjuist gebruik of mechanische schade. Een verandering in de eigenschappen van de goederen die tijdens de garantieperiode is opgetreden als gevolg van slijtage of ondeskundig gebruik of ingrijpen, kan niet als een gebrek worden beschouwd. Het is altijd noodzakelijk de gekochte goederen te gebruiken voor de doeleinden waarvoor zij door de fabrikant zijn bestemd.
- In geval van een terechte klacht komen de kosten van vervoer van het product naar de verkoper en terug naar de koper voor rekening van de verkoper, tenzij de koper binnen een maand na het verstrijken van de termijn waarbinnen het gebrek moet worden gereclameerd aanspraak maakt op vergoeding van de kosten die hij redelijkerwijs heeft moeten maken.
- De verkoper zal de claim onverwijld, binnen maximaal 30 dagen, afwikkelen. De verkoper zal de koper per e-mail of telefonisch op de hoogte houden van de voortgang van de klacht.
- De koper stuurt de terug te vorderen goederen naar het volgende adres:
Avori s.r.o. / Sanasport
Údolní 27
602 00 Brno
Czech Republic
- De koper stuurt de goederen alleen naar het aangegeven adres, ze worden niet elders geaccepteerd. De verkoper aanvaardt geen goederen die onder rembours worden verzonden. De Verkoper zal het betreffende bedrag sturen naar de rekening die de Koper bekendmaakt, en als hij dat niet doet, dan naar de rekening waarvan het is verstuurd.
- Als de goederen worden geretourneerd of geruild en hierdoor de nominale waarde van de bestelling verandert, vordert de verkoper een terugbetaling van het geschenk, waarop de koper geen recht heeft van de waarde van de uiteindelijke prijs. Indien een nieuw intact geschenk niet wordt teruggestuurd, wordt de waarde van het geschenk afgetrokken van de prijs van de teruggezonden goederen en wordt het verschil aan de koper terugbetaald. Het geschenk is ook gratis verzending (porto) en deze waarde wordt ook in mindering gebracht (terugbetaald).
- Substantiële contractbreuk (verkoop van een zaak met een zodanig ernstig gebrek dat de verkoper ten tijde van het sluiten van de koopovereenkomst wist of behoorde te weten dat de koper de overeenkomst niet zou hebben gesloten indien hij een dergelijk gebrek had voorzien)
In geval van wezenlijke contractbreuk heeft de koper de volgende vorderingen
- opheffing van het gebrek door levering van een nieuwe zaak (er loopt geen nieuwe garantietermijn, bij levering van de nieuwe zaak moet de koper de oorspronkelijk geleverde zaak op kosten van de verkoper aan de verkoper terugzenden)
- opheffing van het gebrek door reparatie van de zaak
- redelijke korting op de aankoopprijs
- terugtrekking van de koper uit de overeenkomst
Indien de koper de verkoper niet uiterlijk zonder onnodige vertraging nadat de verkoper van het gebrek in de verkochte zaak in kennis is gesteld, op de hoogte stelt van zijn keuze, heeft de koper rechten alsof er sprake was van een immateriële contractbreuk. De koper is niet gerechtigd de keuze van een bepaald recht te wijzigen zonder toestemming van de verkoper, hetgeen niet geldt wanneer de koper heeft verzocht om reparatie van een zaak die niet kan worden gerepareerd. De koper heeft ook het recht om van de overeenkomst af te zien indien het artikel niet kan worden gebruikt wegens het herhaaldelijk optreden van het gebrek (derde keer hetzelfde gebrek) of wegens een groter aantal gebreken (4 of meer).
Substantiële contractbreuk (een contract dat niet overeenkomt met een wezenlijke contractbreuk)
In geval van een immateriële inbreuk heeft de koper de volgende vorderingen:
- herstel van het gebrek door reparatie
- redelijke korting op de aankoopprijs
Als de verkoper het gebrek niet tijdig (redelijke termijn, niet langer dan 30 dagen) verhelpt of weigert het gebrek te verhelpen, kan de koper een korting op de prijs eisen of zich uit de overeenkomst terugtrekken, zelfs voor een niet-substantiële contractbreuk wanneer hij er reeds voor heeft gekozen het gebrek door reparatie te verhelpen.
Deposit wordt niet geïnd, betaling geschiedt volgens de gekozen betalingswijze.
In geval van herroeping van de overeenkomst draagt de consument de kosten verbonden aan het retourneren van de goederen aan
Packeta / MySendle Crossdock
93041226
Graafstroomstraat 2
3044AR Rotterdam
The Netherlands
Indien het niet mogelijk is de goederen via de gebruikelijke postroute te retourneren, bedragen de kosten van het verzendbedrijf naar schatting maximaal 15 euro.
Ontzegging door consument
Er zijn geen kosten verbonden aan het opzeggen van het contract. De consument heeft het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen binnen 30 dagen vanaf de dag na de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde (die niet de vervoerder is) de goederen in ontvangst heeft genomen. In geval van een overeenkomst betreffende verschillende goederen die door de consument in het kader van één bestelling zijn besteld en afzonderlijk worden geleverd, wordt de termijn berekend vanaf de dag volgende op die waarop de consument of een door hem aangewezen derde (die niet de vervoerder is) de laatste levering van de goederen in ontvangst neemt. In geval van een overeenkomst betreffende de levering van goederen die uit verschillende artikelen of onderdelen bestaan, gaat de termijn in op de dag na de dag waarop de consument of een door hem aangewezen derde (die niet de vervoerder is) het laatste artikel of onderdeel van de goederen in ontvangst neemt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument AVORI s.r.o., met maatschappelijke zetel te Údolní 27, Brno 602 00, op de hoogte brengen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen door een brief te sturen via de postdienstverlener naar het contactadres
Packeta / MySendle Crossdock
93041226
Graafstroomstraat 2
3044AR Rotterdam
The Netherlands.
Het is mogelijk het bijgevoegd voorbeeldformulier te gebruiken om de overeenkomst te herroepen, maar het is niet verplicht.
Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het om vóór het verstrijken van de desbetreffende termijn een kennisgeving van de uitoefening van het herroepingsrecht toe te zenden. Indien de consument de overeenkomst herroept, betaalt AVORI s.r.o. de consument onverwijld en uiterlijk 14 dagen na de datum waarop de consument is geïnformeerd over het besluit de overeenkomst te herroepen, alle door de consument ontvangen betalingen terug, met inbegrip van de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de keuze van de consument voor een andere leveringswijze dan de door AVORI s.r.o. aangeboden goedkoopste standaardleveringswijze).
Voor terugbetalingen gebruikt AVORI s.r.o. hetzelfde betaalmiddel dat werd gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij de consument uitdrukkelijk anders aangeeft. In ieder geval zullen er voor de consument geen extra kosten ontstaan. AVORI s.r.o. wacht met de terugbetaling totdat zij de geretourneerde goederen heeft ontvangen of totdat de consument bewijst dat hij de goederen heeft verzonden. De goederen (inclusief het eventueel door de consument bij de bestelling ontvangen geschenk) moeten door de consument onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen na de datum waarop de consument de overeenkomst heeft herroepen, worden teruggezonden aan
Packeta / MySendle Crossdock
93041226
Graafstroomstraat 2
3044AR Rotterdam
The Netherlands
De termijn wordt geacht te zijn nageleefd indien de consument de goederen vóór het verstrijken van 30 dagen terugstuurt of ze binnen deze termijn persoonlijk aflevert. De consument draagt de rechtstreekse kosten in verband met de terugzending van de goederen. Indien het niet mogelijk is de goederen langs de gebruikelijke postroute te retourneren, bedragen de kosten van het verzendingsbedrijf naar schatting maximaal 15 E. De consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen als gevolg van het hanteren van de goederen (inclusief het geschenk) op een andere wijze dan nodig was om zich vertrouwd te maken met de aard en de kenmerken van de goederen, met inbegrip van hun functionaliteit. De consument kan de overeenkomst niet herroepen indien de goederen zich in een verzegelde verpakking bevinden die de consument uit de verpakking heeft gehaald en die om hygiënische redenen niet kan worden teruggezonden.
Als de goederen niet in hun oorspronkelijke verpakking worden geleverd, of als de verpakking beschadigd is, mogen de kosten van een nieuwe verpakking worden gerekend als slijtage van de goederen tot een maximum van 10E als gevolg van een andere behandeling van de goederen dan die welke nodig is om zich vertrouwd te maken met de aard en de kenmerken van de goederen. Indien de goederen niet schoon worden geleverd, mogen de kosten van het schoonmaken van de goederen tot 20E worden gerekend als slijtage van de goederen als gevolg van het hanteren van de goederen op een andere wijze dan noodzakelijk is om zich vertrouwd te maken met de aard en de kenmerken van de goederen. Onder de wijze die nodig is om zich met de goederen vertrouwd te maken, wordt met name niet verstaan, bijvoorbeeld, het voorzien van dozen van tekst, het plakken van etiketten op dozen, het doorprikken van dozen, het scheuren van de verpakking in plaats van deze te openen op de plaats die voor het openen is bedoeld, het afknippen van etiketten en labels, het dragen van schoenen op een standaard wijze (in plaats van ze te passen), het dragen van kleding op een standaard wijze (in plaats van ze te passen), het bevuilen van schoenen of kleding, enz.
Enkele technische stappen die tot een contract leiden
- De precontractuele informatie en voorwaarden lezen
- De gepresenteerde goederen bekijken door over de website te bewegen
- De geselecteerde goederen aan het mandje toevoegen
- Weergave van het mandje met de geselecteerde goederen, de eenheidsprijs wordt hier aangegeven, evenals de indicatie en de totaalprijs van de goederen zonder verzending
- Doorgaan naar de volgende stap en uw factuurgegevens (of ander afleveradres) invoeren, optie (niet verplicht) om een account aan te maken voor herhaalaankopen
- Doorgaan naar de volgende stap en uw keuze van verzend- en betaalmethode voor de goederen invoeren
- Als alle gegevens correct zijn, wordt de aanvaarding van de voorwaarden en het contract gemaakt, waarbij het lezen van de informatie die aan de consumenten wordt verstrekt voor het sluiten van het contract wordt bevestigd door te klikken op de knop Bestelling bevestigen. Na het indrukken van deze knop kunnen de gegevens niet meer worden gewijzigd.
- Bij voltooiing van de bestelling wordt onmiddellijk een bestelbevestiging met betalings- en leveringsgegevens, besteloverzicht, koopovereenkomst en algemene voorwaarden van de e-shop http://www.snsp.nl naar het opgegeven e-mailadres gestuurd.